آگهیهای "پیش از پخش" به آگهیهایی اطلاق میشود که پیش از برنامه اصلی مورد پخش به نمایش در میآیند و مخاطب جبرا باید انها را تماشا کند و به عبارت بهتر انتخاب دیگری ندارد.
آگهیهای "پیش از پخش" بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه طول میکشند. به عنوان مثال وقتی شما در محیط وب یک فیلم را برای تماشا کلیک میکنید؛ ابتدا این آگهی "پیش از پخش" است که به نمایش در میاید و لحظاتی بعد فیلم مورد نظر در ادامه پخش میشود
آژانسهای تبلیغاتی معتقدند آگهیهای "پیش از پخش" به سه دلیل از سایر گونههای آگهی بهتر هستند:
۱. مخاطب محبور به تماشای آنهاست؛
۲. مخاطب خودش انتخاب کرده که فیلم را ببیند و بنابراین احتمالا یک مخاطب تخصصی است (آگهی هم برایش معنادار میشود)؛
۳. و به خاطر تعاملی بودن این نوع از آگهیها امکان کلیک خوردن خود اگهی هم وجود دارد.
همشهری آنلاین – دکتر یونس شکرخواه: آگهیهای "پیش از پخش" (Pre-roll) اصطلاحی است که هم در عرصه رادیو تلویزیونی و هم در عرصه وب به کار می رود.
کد خبر 17794